вторник, 24 март 2015 г.

Нутела чийзкейк торта Nutella cheesecake cake

Споделяла ли съм ви ,че имам слабост към шоколада ? Неустоимо удоволствие е и за зет ми .Този чийзкейк е неговото желанието за рожденият му ден .Препратил ми бе видео ,за направата му ,с обещанието :уискито ще е от мен.Бърз и лесен ,чрез замразяване в хладилник.Замислих се ,че и аз у дома винаги приготвям чийзкейк по суров начин.Честно да ви кажа страхувах се да го изпека , защото съм виждала толкова тричави версии и съм се отказвала на мига.В www.joyofbaking.com намерих рецептата която се доближаваше до това, което си бе избрал зет ми.Имаше перфектни обяснения и видео : www.joyofbaking.com/ChocolateCheesecake.html .Ами ,да слагам престилката и да не ви бавя :)Продуктите ме очакваха от сутринта на плота . От изключително значение е да са на стайна температура !

 

IMG_9023

 

Спазих указанията и мисля,че ми се получи .Опитах веднага мини версията ,която си бях направила за мен и .....мммммммм .

IMG_9032 IMG_9059-001

Въздишка....това е един от най-добрите чийзкейк, които съм опитвала до днес . Основата му е влажна ,нежна и толкова богато шоколадова ,а слоят чийзкейк има приказно изразен шоколадов вкус на лешник и e супер кремообразен.От днес на там само печен чийзкейк ! Е,разбира се с повод само ,талията ми и портфейла едва ли ще издържат :) . И да продължа с удоволствието и да ви представа рецептата:

За шоколадовата основа:

300 г бисквити /в Лидл има едни чудесни овесени бисквити с шоколад ''Tastino''/

120 г краве масло- на стайна температура

Ползвах откопчаваш ринг с размер 28 см. и още ме е яд ,че съм грабнала него ,а не този от 25 .Определено обаче искам да си купя с по-малък диаметър -20-23 см.!

В зависимост от размера на вашата форма коригирайте количеството на бисквитите и маслото !

За чийзкейк плънката :

500 г маскарпоне

175 г сирене ''Филаделфия'' с шоколад

200 г пудра захар

4 средно големи яйца

220 г заквасена сметана

300 г нутела

ванилия

За топинга:

100 г шоколадов кувертюр

100 г нутела

200 г течна сметана

Начин на приготвяне :

Загрейте фурната на 180 градуса.Натрошете на ситно бисквитите в купа.Комбинирайте трохите с мекото масло и объркайте до хомогенност.Намажете ринга фино с масло и го застелете с хартия .Разстелете равномерно бисквитено маслената смес по дъното на тавичката и загладете като притискате с пръсти или използвате нещо подобно като този мой уред .Преди да поставите тавичката във фурната обвийте я с алуминиево фолио или поставете друга тава под нея.Това се прави с цел да не протича масло по дъното на фурната .Изпечете основата за 8 до 10 минути.Извадете я и оставете да се охлади .

Съвет- Бихте могли да използвате и друг вид овесени бисквити ,а наместо шоколад да добавите 30 г какао.

IMG_9019

В купа с миксер и с ето тази бъркалка на ниска скорост избийте маскарпонете като добавяте на порции пудрата захар .Разбърквайте за около 2,3 минути.Ако нямате настолен миксер може да използвате и обикновен.Добавете крема сиренето и за кратко объркайте .Яйцата прибавяйте едно по едно и то след като се уверите ,че предходното е усвоено .Ако се налага с помощта на силиконова шпатулка остържете стените на купата ,за да се комбинира изцяло сместа .Изсипете 2/3 от бурканчето Нутела ,а накрая и заквасената сметана .

IMG_9025 IMG_9027

 

На финала объркайте с няколко капки ванилия или 1,2 пакетчета на прах .Изсипете сместа във формата .

IMG_9029 IMG_9030

Намалете фурната на 160 градуса и печете за 50-60 минути .След час отворете фурната и с пръст потупайте центъра на кейка ,основата му в средата трябва да е колеблива и леко пружинираща.Загасете фурната и нека на открехната врата чийзкейка престои за около десетина минути .Извадете формата от фурната.Прекарайте острието на тънък нож , плътно по ръба на ринга.Освободете откопчаващият механизъм и оставете на стайна температура да се охлади.

В малък съд затоплете течната сметана .Накълцайте 100 г кувертюр на ситно и изсипете в купа.Изсипете сметаната върху шоколада.След около 5 минутки разбъркайте ,добавете и останалото количество нутела и разбъркайте ,за да се комбинират съставките и изглади глазурата .Изсипете я върху горната повърхност и изгладете равномерно. Нека чийзкейка се охлади напълно в хладилник .Може да поръсите с начупени лешници ,бонбони ''Фереро'' или защо пък не пресни ягоди .Няма ограничения в декорирането на този пищен шоколадов десерт ! Ами ,заслужава си зета .Мисля за него като за мой син и затова отношенията ни са прекрасни .Да ни е жив и здрав и да продължава да обгрижва красивата ми дъщеря и внучка!

Atalante IMG_9041

 

IMG_9073 IMG_9085 IMG_9093-002 IMG_9053 IMG_9041 IMG_9058

 

 

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар