петък, 19 декември 2014 г.

Напукани шоколадови сладки Chocolate crinkle cookies

На всички им е ясно -шоколадът е неустоимо удоволствие ! Неустоим като любовта .Любов и шоколад, съставките без които не мога! Моите сърдечни стимулатори. Нуждая се от дозата си като наркоман и си я набавям всекидневно. А любовта си я срещнах в един слънчев ден. Дойде при мен усмихната с протегната ръка още от отсрещният тротоар. Обгърна ме като с топло одеяло в хладен есенен ден.
Тези сладки бяха завладели сетивата ми и отдавна бях си  подбрала няколко рецепти. Тази с двойната доза шоколад си я преведох от тук  и все се канех да си ги направя, а нещо друго се шмугваше в съзнанието ми. Със сладките ме изкуши Гери. Коя е Гери ли? Тя е една изключителна девойка, учи и работи едновременно. Споделяме едни и същи кулинарни страсти, вълнуваме се от автомобилизъм , ходим по състезания и подкрепяме нашите скоростни момчета.  Винаги й съм се възхищавала, но вчера ме спечели тотално. Гери , изчела много внимателно моите публикации за френските макарони, накупила си пособия, продукти и ги направила. Макароните явно имат това свойство да обсебват. Ако знам, че няма да ми се сърди бих публикувала снимките, които ми изпрати на лични. Беше се справила повече от блестящо. Нямам забележки, просто са перфектни. Заоблени и гладки, с характерното шупнало стъпалце...красота. Дори и ганаша си направила от предният ден. Адмирации! Та тя онзи ден ми сподели,че ги е правила и думите с които ми ги обрисува се загнездиха в мислите ми...''Обожавам как се топят в устата '' Е как да устоиш на това ,как? Вече си представях как впивам зъби в хрупкавата коричка ,сърцевината се топи върху езикът ми ,а шоколадовото удоволствието се разлива по тялото ми .... и ето го резултатът.


Първи вид:  двойно шоколадови напукани сладки с какао и шоколадови парченца-адаптирано от тук

За 48-50 броя сладки

Продукти:


  • 180 г брашно
  • 50 г неподсладено какао
  • 2 ч.л. бакпулвер= 1 пакетче от 10 г
  • 1/2 ч.л.сол
  • 110 г краве масло на стайна температура
  • 100 г кафява захар
  • 2 яйца /размер L/
  • екстракт от ванилия или 2,3 пак. ванилия 
  • щедра щипка канела 
  • 200 г шоколадов чипс/може и накълцан на дребно шоколад
  • 1ч.ч.пудра и 1ч.ч.кристална захар -за овалването на топчетата

Начин на приготвяне:


Подгответе си на плота всички претеглени продукти. Част от успеха се крие в прецизното им измерване и разбира се в доброто им качество. Не се скъпете за истинска кафява захар или хубав шоколад. И нещо много важно пудрата захар трябва да е фина, пресейте я на два пъти.

IMG_7053В средно голяма купа смесете и пресейте сухите съставки- брашно, какао, бакпулвер, канела и сол. С ръчен електрически миксер разбъркайте маслото с 1/2 от захарта, а с настолният яйцата. Ако нямате започнете първо разбиването на яйцата, а после маслото. Ванилията ако е течна прибавете към маслото, а ако е на прах към сухите съставки. Към избитото маслото добавете постепенно яйцата. Брашното добавете на 3,4 пъти, като  разбърквате с дървена лъжица. Внимателно прибавете и парченцата шоколад .Покрийте купата със свежо фолио и поставете в хладилник за час. Някъде около 30-тата минута,разбъркайте шоколадовата смес. Загрейте фурната на 175 градуса. Покрийте с хартия двете тавички от фурната. В дълбоки чинии насипете от двата вида захар. Извадете тестото от хладилника. С помощта на лъжичка ,а най-добре с този уред оформете малки топчета. Дооформете ги на ръка. Бъдете бързи ,колкото повече шоколадовото топче е между дланите ,толкова повече ще се разтапя. Ако все пак ви затруднява оформянето и сте ги ''сгрели '', не се притеснявайте, просто ги охладете за кратко в хладилник.



Моята тайна е ,че първо овалвам с гранулирана захар ,а след това овалвам пудрата и насипвам  щедро от нея и отгоре. Натруфените снежно белите топчета поставете в тавичката на разстояние около 4 см. Ако не ви допадат бухналият вид на сладките, а обичате по разлати и ниски, след поставянето им върху домакинската хартия, лекичко ги притеснете отгоре преди да ги поставите за печене.
Печенето е от 10-12 минути. Моите са точно десет минути. Не трябва да надвишавате това време. Горната повърхност на тези сладки освен напукана, трябва да е твърда и хрупкава, сърцето меко и разтапящо се шоколадово. Прекаленото печене ще развали обожанието и насладата. Извадете ги от фурната .Заредете другата тавичка. Уверете се ,че са напълно изстинали и чак тогава приберете в херметически затворени кутии. Изглеждат много хубаво и коледно,нали? И се правят лесно, само следвайте съветите ми и ще си приготвите перфектните сладки. Ще почерпите любимите си хора с шоколадова демонична вкусност и ще си подарите коледно настроение .


IMG_7083 A



Втори вид:  напукани шоколадови сладки с разтопен шоколад


  • 100 г масло
  • 250 г тъмен шоколад
  • 100 г кафява захар
  • 2 броя яйца/ размер L/
  • 220 г брашно
  • щипка сол
  • 2 ч.л. бакпулвер =10 грама
  • 2 с.л. екстракт от ванилия
  • портокалови корички
  • Пудра и кристална захар за овалване

Процеса на приготвяне е почти същият. С тази разлика, че предварително трябва да разтопите шоколада и маслото на водна баня. После да разбиете яйцата със захарта. Към леката и пухкава смес да добавите екстракта от ванилия,разтопената маслено-шоколадова смес и портокаловите корички, да разбъркате бързо с пресетите сухи съставки .В началото ще ви се стори прекалено отпуснато и меко,но това нека да не ви притеснява и не добавяйте за Бога още брашно .Поставете купата в хладилника за час ,извадете и объркайте. Охладете за още час.

А това е предното тесто :

Направете разлика в цветовете , сами виждате ,колко по-наситена е кафявата наслада .
Не ,че и с тесто втори вид няма да постигне онзи екстаз,но няма толкова осезаемо да чувствате шоколада в устата си.Ох,дано не съм ви отказала от тях.Повярвайте ми ,само хапка от двата вида сладки и шоколадова пелена ще се спусне пред очите .Ще ви обземе върховно блаженство..... Спирам да пиша ,за да ви споделя моята задушевност и творение.Ето я моята обител / плота в кухнята ми / нежно постлана с меко одеяло ...























И да не забравя, ОБИЧАЙТЕ СЕ !

Няма коментари:

Публикуване на коментар