четвъртък, 23 юли 2015 г.

Зеленчуков кугел

 



Кугел е печен пудиг, обикновено се прави с юфка или картофи. Тази версия приготвих в комбинация с други зеленчуци и амарант.Тиквичката придава чудесен вкус и е чудесна алтернатива за човек на  ниско - въглехидратна диета. Това последното го бях прочела някъде, да не си помислите,че аз съм на такава диета. От така модерните в последно време древни зърнени култури киноа и чиа, които ползвам в смутита, не бях ползвала единствено амарант. В био-магазина девойката ми сподели, че го ползва като заместител на ориз и е пълнила тиквички. Получиха ми се наистина много вкусни, сготвените зърна амарант хрупкаха все едно е хайвер на риба. Зеленчуковият кугел приготвям за втори път. Първият път използвах настъргани картофи,моркови и задушен лук. Днес исках да
освежа версията и затова добавих тиквичка,
а понеже тя е водниста трябваше нещо да попие влажността. Дилемата ми бе измежду сухо
 картофено пюре, царевично брашно и точно
тогава се сетих за зрънцата амарант.
 О,да те перфектно щяха да свържат кубчетата
 запечени зеленчуци.
 Сигурна съм, че тази версия ще открадне сърцата ви.



Продукти:

  • 2 тиквички
  • 2 моркова
  • 2,3 картофа
  • 1 глава лук
  • 5 стръка пресен лук
  • 5 скилидки чесън
  • 2,3 с.л.целина/ нарязани  кубчета глава целина/
  • 5 яйца
  • 1/2 ч.ч. амарант
  • 1/3 ч.ч. олио
  • 2 с.л. масло
  • сол.бял пипер
  • магданоз и девисил
  • кашкавал за настъргване -пожелание

Начин на приготвяне:

Сварете амаранта в съотношение с вода 1:2,5. За пълното му сваряване са нужни около 20-25.мин. Внимателно( за да на изпаднат зрънцата ) полейте със студена вода и отцедете. Загрейте фурната на 200 градуса. 

Обелете картофите, целината и морковите. Нарежете зеленчуците на кубчета.  Нарежете на ситно лука и чесъна. Смесете зеленчуците в голяма купа, овкусете ги със сол и бял пипер. Добавете отцедения амарант и объркайте. В друга купичка разбъркайте яйцата до пухкавост.Накълцайте на ситно зелените подправки и ведно с яйцата и зеленчуците объркайте. Загрейте правоъгълна тавичка във фурната. Извадете я и в нея разтопете част от маслото.Прибавете и част от олиото.Излейте зеленчуково-яйчената смес. Използвайте останалата мазнина, за да полеете кугела.

 Поставете тавичката на средно ниво и печете за около 40-50 минути или докато зеленчуците са нежни,а в горната част покафенеят. Пожелание може да поръсите с настърган кашкавал и отново да запечете до златисто или толкова
колкото е нужно просто да се разтопи кашкавала. 
Аз специално за следващият път ще изпробвам и ще поръся със слънчогледови и тиквени ядки. Нарежете на правоъгълници и сервирайте.

Еднакво апетитен е и топъл, и студен. В комбинация от една чаша бяло вино или изстудена бира за неотрицателно кратко време ще изчезнат няколко парчета. Проверено е ! И на финал ястието се приготвя изключително бързо и лесно.




Тази невероятно вкусна интерпретация на традиционното еврейско ястие адаптирах от тук -http://www.epicurious.com/recipes/food/views/potato-carrot-and-zucchini-kugel-241904











1 коментар:

  1. Снимките ме накараха да се зачудя и отгатвам съставките. Прекрасна е рецептата и сигурна съм, че на мен ще ми хареса. Не използвам т.нар. модерни храни и най-вероятно ориз или повече картофи ще сложа. Невероятни са и снимките, Танче! :)

    ОтговорИзтриване