вторник, 19 август 2014 г.

Гриловани праскови с прошуто

Праскови, прошуто, балсамов оцет и мед. Перфектните съставки за бързо лятно мезе.А ако Ви се намират и някакви сирена като Камембер или Бри, то удоволствието, което ще си доставите на сетивата ще е ''тотално размазване''.  Идеалният ордьовър към една чаша изстудено бяло вино, хм една ли казах ;)
Тези шишчета може и да не ги запечете на скара или оребрен тиган ,може просто да увиете парченцата сочна праскова с тънкият резен прошуто и да набодете на клечка. На мен обаче ми харесва вкусът на скарата, леко опушеният аромат на запечената праскова  и хрупкавостта на леко прегорялото прошуто (и тук много ме е яд, че се беше смрачило в градината и не станаха хубави снимките, но пък ще повторя в почивните дни ). Поливането на изпечените шишчета с балсамов оцет и мед също става по-осезаемо, докато те са още топли .


П.С. Отново направих любимите ми шишчета и мога да ви уверя, че те също толкова добре си подхождат с прасковено мохито. Определено и новите снимки са много по-сполучливи.




Продукти:



  • 2 зрели праскови
  • 6 слайса прошуто
  • 2,3  суп.лъж.балсамов оцет
  • 1 суп.лъж.мед
  • 4 дървени шишчета


Начин на приготвяне:



Измийте и срежете прасковите на половинка, а всяка половинка на три. Увийте с прошутото, всяко парченце праскова. Набодете по три резенчета на дървеното шишче. Сложете ги на скарата. Не се отдалечавайте, защото са нужни само по 2,3 минутки на всяка страна. Топли залейте със сместа от балсамов оцет и мед. Сервирайте горещи или студени .И в двата случая плодовият аромат на прохладно лято ще е
разкошен.













2 коментара:

  1. Сега ще ме накараш да хукна за праскови...Супер идея за грила!Всички останали плодове ,които се виждат са допълващи "размазването"..Даа

    ОтговорИзтриване
  2. И да не забравиш бутилка вино :) Повярвай ми тези шишчета наистина са страхотно бързо лятно изкушение .

    ОтговорИзтриване