четвъртък, 9 октомври 2014 г.

Подарих си 48 лилави цветчета и 1 голяма магнолия окъпана в злато

Честит рожден ден на всички Везни ,като мен ! Не знам за вас ,но аз първи път правя торта за собственият си рожденият ден. Спомням си емоциите и празнуването на повечето ,но нямам спомен от вкуса на тортата. Исках да направя торта със запомнящи се аромати и уникален вкус.А какво по-удовлетворяващо от фини блатове ухаещи на шафран ,напоени леко с розова вода и слепени с нежен крем мус ухаещ на карадамон ...... любимият ми нюанс ,много цветя и малко златен блясък ,за да завърша екзотиката и подчертая празничността на този ден .Отне ми три дни печенето на блатове , изработването на цветята,сглобяването и декорацията,но съм щастлива и доволна.Някои ще го намерят за скучно или излишно натоварващо ,но всеки който ме познава ,знае какво удоволствие е за мен правенето на сладкиши в последните години .Да, имам енергията ,имам желанието.Да ,преливам от любов и щастие и това е един от начините да да изразя себе си .Повечето от нещата направени от мен аз раздавам на близки и на познати .Това е моя начин да благодаря на Вселената за подареното ми пълно щастие.И в този ден докато украсявах моята торта аз се загледах с вълнение към бъдещето и изрекох отново моята дълбока благодарност към всичко ,всички и най -вече благодарност за всяко едно цветенце на тортата ! Подарих любимият си цвят на моето семейство и приятелите ,оставих в съзнанието им спомен за много цветя и аромати и ги благослових ,че са в центъра на моята вселена . Споменах ли, че е вкусна? Предполагам, че това е очевидно.


И понеже бях обещала на една приятелка рецептата ,макар и развълнувана ще се опитам да я възпроизведа . Изпекох 4 дози от блата който ползвах в тортата ''Персийска любов" - http://atalantebs.com/?p=1450

Единствената разлика е ,че не добавих този път крадамон.За долният блат използвах две тавички от по 26 см. От трите дози след разрязването на блатовете се получиха 6 пласта. Единият пласт си заделих ,за да направя малки тортички за две много специални за мен Везни . Елка и Крис обичкам ви !

IMG_4509

За горният етаж използвах (само не се смейте ,понякога се налага да сме изобретателни ) две сита с размер 18 .Разрязах ги след изпичане на три части.

За сиропирването на блатовете използвах моето сладко от казанлъшките рози .Заврях няколко супени лъжици и 1 чаена чаша вода и се получи изключително ароматен сироп.

Казвала съм ви и друг път за моите симпатии към 3 минутните кремчета ''Оле'' на д-р Йоткер.Приготвят се невероятно бързо само със студено прясно мляко и няколко завъртвания с миксера .Добавете към тях избита течна сладкарска сметана, маскарпоне и ще получите невероятно изкушение .Аз добавих и стрити няколко шушулки кардамон и подсладих само с няколко лъжици мед. Реших да се фокусирам върху сладостта на живота ,а не сладостта на крема ;) Ако не се лъжа забърках 3 пакетчета , 800 г маскарпоне и 600 г сметана и към всичко това добавих и 30 грама желатин.

Близо килограм ганаш от бял шоколад за подмазването на тортите ,килограм и нещо фондан за покриването и украсата и много любов .Получи се това:

IMG_4423 IMG_4424 IMG_4426 IMG_4427 IMG_4441-002 IMG_4526 IMG_4449 IMG_4453 IMG_4469 IMG_4516

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар