понеделник, 6 октомври 2014 г.

Селски галет с круши Rustic pear galette

IMG_4734

Има нещо толкова примамливо в крушите.... тяхната женствена форма ,мека кожа и ефирен аромат.Съвършени са. Най-есенните плодове за мен .Обожавам ги.Идеята за галета ми хрумна от любимата ми салата с рукола,круши , горгозола и ядки.Ако не знаете какво е ''galette'' ,не се притеснявайте .Доскоро и аз не знаех за съществуването на тази вкусотия ,но ето толкова често вече ги правя у дома.

''А какво е галет?'' ме попита наскоро една позната ,която е вечно на диети. Когато и казах ,че това е френска елегантна баница ,тя се засмя : А ,щом е френско и елегантно ,дали се пълнее от тях .Хахахаха това не знам ,никога не съм била на диети ,но винаги съм внимавала по колко ям .

Галета може да се приготви с различни пълнежи.Може да бъде сладък и солен .Има и голямо разнообразие от това как те могат да изглеждат. Най-лесният вариант ако не искате да замесвате тесто е като използвате бутер тесто.Използвам прясното многолистно тесто от Lidl ,защото е свежо и не се замразява,а и винаги листите му са разлиствали перфектно.Нужни са ви само три съставки :плод ,сирене ,ядки и някаква аромат ,като мащерка или джинджифил. Включихте ли фурната ?

Моя вариант:

1 пакет бутер тесто

2 броя круши

100 г сирене Горгонзола

суха мащерка

филирани бадеми за поръсване

Начин на приготвяне :

Загрейте фурната на 200 градуса .Развийте тестото и го разстелете на тавичката за печене . Измийте и нарежете на резени крушата.Отстранете семките и опашката . Сиренето начупете или нарежете на малки парченца.Разрежете тестото на две половини.Подгънете краищата на всеки правоъгълник ,като леко притискате с пръсти. Подредете крушите ,сиренето горгонзола и поръсете със стритата мащерка.Сложете във фурната да се пече. След 10 минути поръсете с бадеми и продължете печенето още 10 -15 минути до златисто .Извадете от фурната и сервирайте с любимото ви вино.

IMG_4692 IMG_4733

IMG_4710 IMG_4727

 

 

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар