сряда, 1 октомври 2014 г.

Баба Гануш Baba ghanoush

Онези които четат рецептите ми тук или следят публикациите ми във ФБ знаят ,че патладжаните ми са най-любимите зеленчуци.Обожавам го във всичките му възможни приготовления .Фаворит това лято у дома беше сицилианската капоната.Спомням си ,че миналот лято пък бях луднала по патладжанената яхния с нахут.Ето нещо подобно на хумус,но направено наместо нахут с изпечен патладжан.Ще се влюбите в това близкоизточно ястие -разядка ,повярвайте ми ! Основните съставки са патладжани, тахан, чесън, лимонов сок и зехтин. Прави се много лесно и се сервира с топъл плосък хляб. Започнахте ли да си представяте вече как топите залци?

Най-важният аспект при приготвянето на баба Гануш е изпичането на патладжаните .В действителност най-вкусно става изпечен на тенекия или барбекю. Ципата му трябва да е доста прегоряла и почерняла.Именно опушеният вкус е наистина това, което прави баба Гануш с толкова отличителен вкус.Но аз ще ви предложа отново моя вариант за изпичането на патладжана, онзи който ползвам при приготвянето на сицилианска капоната : http://atalantebs.com/?p=577

Продукти :

2 патладжана

2,3 скилидки чесън

2 или 3 препълнени супени лъжици тахан паста

три или четири супени лъжици зехтин

сокът на 1/2 лимон

сол, черен пипер на вкус

кимион и сусам за поръсване по желание

Начин на приготвяне:

Изпеченият и обеленият патладжан намачкайте с вилица или накълцайте с нож върху дъска за рязане както правя аз .

IMG_9088

Сигурно се питате какво прави този палетен сладкарски нож .Подарък ми е от моя вуйчо . Дългогодишен Майстор-готвач в хотел България.Започнал е там от самото му откриване и продължи да работи още 10 години след пенсионирането си .Редом до него е готвела и съпругата му ,моята много обичана вуйна Славка .Казват ,че до всеки успял мъж стои една силна жена ,а вуйна е била и много красива както се вижда от снимката .

Ако предпочитате да е по фино използвайте пасатор.Полейте го с лимоновият сок ,посолете го със сол на вкус ,овкусете с пасираните скилидки чесън.

IMG_9084

Добавете тахана, черният пипер и объркайте. Сервирайте го полят с зехтин и поръсен с кимион или сусамови семенца и стрък магданоз. Вкусът е по-хубав след един ден и ако желаете приберете го в херметически затворена кутия .На вкусове им е нужно време, за да се развият.Количеството на лимоновият сок и чесън може да регулирате до личен вкус, като започнете от малко и добавяте още. Баба Гануш е едно от нещата ,които трябва да бъдат опитани поне веднъж!

Препечете филийки домашно изпечен хляб или замесете тънки питки и топете.Да ви е сладко!

IMG_9114

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар