петък, 10 октомври 2014 г.

Шоколадов мус с тиква

Знаете за моята страстна афера със шоколадовият ганаш .Признавам си не мога без него ,винаги ми се намира в хладилника. Този мус приготвен от него и една съставка е толкова ефирен и лек,а вкуса толкова деликатен. Тайната съставка ли ? Тиква .Сварена и пюрирана ухаеща на джиджифнл и индийско орехче .Ако на вас не ви допадат прибавете канела .И да поглезим стомахчетата си.

Продукти за шоколадовият ганаш:

100 мл течна сметана

100 г шоколадов кувертюр

Продукти за карамелният сос:

50 г кафява захар

50 мл течна сметана

Нужни са ви още 200 г тиква

джинджифил , индийско орехче и 20 мл ром или коняк

Начин на приготвяне :

В тенджера кипнете сметана и добавете накълцаният шоколад.Разбъркайте за минутка и отдръпнете от котлона.Продължете разбъркването докато сместа стане гладка и шоколада се е разтопил изцяло.Поставете съда в хладилник ,за да се стегне сместа. Почистената тиква ,нарежете на парченца и в малък съд с вода я сварете за около 15 минути или докато омекне.Отцедете я от водата и я оставете на хладно да изстине. В метална шола карамелизирайте захарта и когато тя добие златист цвят налейте сметаната,Внимавайте ,при наливането да не ви изпръска карамела .Разбъркайте до пълното разтваряне на карамела. Оставете да изстине. С помощта на пасатор или в блендер пюрирайте тиквата .Охладеният ганаш разбийте с миксер като постепенно прибавяте и от тиквено пюре ,Ароматизирайте с ром,няколко щипки джинджифил и индийско орехче. Сервирайте в стъклени чаши и обилно посипете с карамелена заливка .Задоволих ли ви сетивата?

IMG_4815 IMG_4823 IMG_4816 IMG_4823

И някак си направените ми мъфини по тази рецепта : http://atalantebs.com/?p=1758 бледнееха .Лиспваше им нещо ....;ипсваше им точно една такава щприцована розичка тиквен мус ;)

IMG_4807 IMG_4801 IMG_4796

2 коментара:

  1. моника георгиева11 октомври 2014 г. в 12:38

    От месец си дегустирам тиквите в различна степен на зрелост..,снощи попаднах на една с кестенов привкус,днес продължавам с по зелена ,а утре ще видим.Аз ги пека без нищо и си ги прибавям ,където ми хрумне в кексове,пюрета за гарнитура и...Обаче ми се върти в главата една шоко/защото канела не обичам-почти/ идея и се оказа ,че вълната/тиквената/ е голяма..Ще пробвам мой вариант на твоят мус, с адаптиран за щуро/дивото ми дете вкус!Усмивки от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Таня Хаджипеткова13 октомври 2014 г. в 0:10

    Радвам се,че има и други обсебени от тиквата :) А с печена тиква ще стане още по вкусен твоят шоко вариант .И непременно да споделиш .А за аромат бих ти предложила кардамон,една много приятна и полезна подправка .Опитай някой път да си добавиш в кафето .Има пикантен и леко загряващ ефект ,а ароматът му е пиперливо опушен .Аз си го купувам на шушулки от един био магазин и семенцата си ги счуквам в хаванчето. Мъжа ми обожава тиквената ми чили супа,а ти ми даваш идеята ,че мога преди това да я изпека тиквата.Хубава седмица и прегръдки от мен !

    ОтговорИзтриване