петък, 17 октомври 2014 г.

Хляб с подправки, тиква и рикота Spised pumpkin ricotta bread

Както стана ясно в денят на хляба, замесих питка по тази рецепта. От другата половина тесто оформих този хляб. 


















Взаимствах идеята на оформянето от един вид козунаци с интересното име Babka. А за пълнеж използвах тиква. Предварително изпечена във фурната от предният ден. Благодаря на Моника Георгиева за начина по който ми действа :усмихнато и зареждащо. Тя е също тиквен наркоман. Сподели ми, че си изпича една голяма тиква и после си я влага в различни ястия. Моята днес май няма да ми и стигне, намислила съм с този ароматен хляб и една топла и пикантна тиквена супа да сервирам.

Да ви обясня сега как се сглобява Babka. На леко набрашнена повърхност се разточва правоъгълен лист. Намазва се с 300 г пасирана печена тиква, подправена с къри, кардамон, джинджифил, черен пипер и индийско орехче. В краищата се оставя около 1 см не намазан участък. Върху тиквата се опитах неуспешно да размажа рикота. Казвам неуспешно, защото двете съставки се смесиха, което разбира се мисля не е проблем. Но нали съм инатлива, другият път ще пробвам с някакво по-меко за мазане крема сирене. А пък вие може просто да си натрошите сиренце. Комбинацията от подправките е страхотна, повярвайте ми, но вие си подберете ваши ако желаете.

Разстелихте ли вече пълнежа? Започнете да завивате на руло, дългите страни към средата. Дотук е както при есенната питка. Когато двете ролки се срещнат в центъра ги притеснете леко към плота. Визуализирайте обособеното калъпче на три части. Сгънете левият край към средата, а после десният прехвърлете и да застане над левият. Обърнете правоъгълното калъпче, така че “шевът“ да дойде отдолу. След това, държейки всеки край, леко усучете и завъртете към средата. Поставете така оформеното тесто в подготвената правоъгълна форма. Оставете го да втаса в леко затоплената фурна. Когато хляба е удвоил обема си го извадете и засилете фурната на 180 градуса. С помощта на силиконова четчица намажете коричката с разбъркани равни части жълтък, прясно мляко и разтопено масло. Нужни са ви 40-50 минути. Ако се налага по време на печенето покрийте с алуминиево фолио. Нека не ви учудва увеличеното време за печене, това се налага заради обилно намазаният пълнеж. 



Макар на пръв поглед да изглежда сложна рецепта, това в действителност е много по-лесно отколкото изглежда Ще се радвам ако някой ден замесите питка или хляб по тази моя рецепта и ми споделите. Пълнежа също търпи промени. Аз нямам търпение да замеся козунаци за Великден и да оформя по този начин. За пълнеж мога да използвам сладко или шоколад... да се добавят сушени плодове и ядки... Да поръся с едри парченца захар... Красота! А познавайки си, май няма да дочакам. Някой ден ще ви изненадам с козунак Babka с ябълков или крушов пълнеж. Да, има сега едни твърди круши, попски се наричат и само печени или сварени по това време стават за ядене. О, знам го аз това, тоест помня го от бебе. И си имам спомен на дланите. Родена съм началото на октомври. На другата година прохождайки есента винаги съм се придържала за дървената печка, която не се е палела. Един ден обаче баща ми донесъл от тези твърди круши и майка решила да ги изпече във фурната. Напалила печката и забравила за този ми навик. Все още аз неуверено пристъпвайки в един момент съм потърсила опора... и съм си залепила пръстчета на страничната част... Не си спомням болките, но имам спомен за едни превързани десет малки пръстчета... Май не върви да кажеш прекрасни спомени, но наистина са такива. Тати, липсваш ми...















Няма коментари:

Публикуване на коментар