четвъртък, 11 септември 2014 г.

Домашното песто на Таня

Знаете ли кое е по-доброто от домашното песто ? НИЩО. Миризмата му е опияняваща. Аз мога да го ям ей така просто с лъжица,по дяволите толкова е вкусно.Брилянтно просто и вкусно....Обичам да го влагам в повечето летни ястия и салати.Имам засят босилек в градината и в края на лятото с последните стръкове си приготвям песто .Замразявам малки пластмасови кутийки и си ползвам от тях зимата,но тогава не добавям настърган пармезан.Настъргвам го на момента.

Предлагам ви моята версия. Не използвам кедрови ядки, ползвала съм орехови ,но в последно време фаворит ми са тиквените ядки.Виж ти не съм ползвала шамфъстък ,хрумна ми докато пишех рецептата.Техният цвят засилва зеленото на пестото ,а и вкусът ми напасва повече. И моето предложение е:

2 големи връзки босилек

100 мл зехтин

1,2 скилидки чесън

50-60 г тиквени ядки

50-60 г пармезан

сол и черен пипер

Някъде бях чела ,че листата на босилека потъмняват при допир с метал .Затова трябва да се накъсват или стриват в мраморно хаванче.Да счуквам тези две огромните връзки ,о не. Използвайте и вие кухненски робот или пасатор като мен.Комбинирайте босилек с няколко лъжици зехтин ,пасирайте и изсипете в голяма купа .Количеството босилек смелете на няколко части.В фината паста добавете ,пресованите скилидки чесън,смлените ядки и настърганият пармезан. Отново няколко пулса ,за да получите желаната консистенция.Подправете със сол и черен пипер на вкус. Може да го запазите в бурканче и в хладилник до три дни. Ако го съхранявате не влагайте пармезан !Приберете смляната паста в пластмасови кутийки ,налейте малко зехтин да ''запечатите '' аромата и цветът.

 

IMG_0183 IMG_0169 IMG_0170 IMG_0172

 

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар