вторник, 16 септември 2014 г.

Салата с домати ,бейби спанак и аншоа



Стоеше забравена в хладилника ,забутана в ъгъла и очакваща моето вдъхновение. Зърнах я снощи ,малка кутийка консерва аншоа ,закупена преди време от Лидл по време на гръцката седмица.

IMG_9502

Тогава имах намерение в салата айсберг да я добавя,но нещо друго е изместило желанието ми. Мда и желание ми сега е пък съвсем друго. Имах бейби спанак, няколко домата и зървайки синята кутийка ми устата ми се напълни със слюнка .... Харесват ми контрастиращи вкусове и затова ще съчетая сладостта на прясно нарязан домати със соления вкус на аншоа.Харесват ми и противоположностите и крехкият бейби спанак ще полея с винегрет от хрупкащи семенца на мак. Вкусните неща са прости, като тази вегетарианска лятна салата с три съставки .


IMG_3648

Продукти за салатата :

200 г бейби спанак

1 голям зрял домат

консерва аншоа 100г

За сос Винегрет :

2 суп.лъж зехтин

1 ч.лъж.бял оцет

1 ч..лъж. лимонов сок

1ч.лъж.мед

1 суп.лъж. макови семена

сол и черен пипер на вкус

Начин на приготвяне :

В купа изсипете нежните листа на спанака и ситно нарязаният домати.Разпръснете грубо нарязаните или накъсани резенчета аншоа .В малко бурканче с винт поставете съставките за вингрета .Уверете се ,че сте завили здраво капачката и енергично разбъркайте все едно е шейкър с коктейл . С така приготвеният сос залейте салата .Сервирайте веднага.

IMG_3651

Моето предложение към салатата е филийка ароматен черен хляб намазана с пастет от авокадо.

IMG_3650

 

1 бр. авокадо

150 г крема сирене

1,2 суп.лъж лимонов сок

2 стръка пресен лук

1 или 1/2 суп.лъж чили сос

сол

В блендер или с пасатор се смилат лук с лимовият сок.Добавя се предварително намачкано авокадото с вилица, крема сиренето и се разбърква на ръка.Овкусява се със сол и лютив сос .

IMG_3652-001

 

 

 

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар