четвъртък, 4 септември 2014 г.

Крамбъл - есента в моя дом

IMG_3001

Правила съм този десерт дузина пъти и всеки път оставям очаровани близките и познатите си от плодовата комбинация с ронливо ,топяща се в устата коричка.Без съмнение това е един от най-лесните и най-вкусните печени десерти .През зимата бях вдъхновена от ябълка с портокалова кора, круши и джинджифил .Първите и не дотолкова сладки ягоди ,поръсих с кафява захар и добавих парченца шоколад. После фаворит ми бяха кайсиите с настъргана лимонова кора .Наскоро се наслаждавах на сини сливи и индийско орехче ...А тази вечер изпращам лятото и ще приготвя пленяващата комбинация от праскови и сини сливи с боровинки и малини с лек аромат на ванилия .

IMG_3005

Оставям изборът на свеж плод на вас и бързам да предупредя ,че навярно и със замразени би се получило ,но съм нямала под ръка. Ще ви споделя една основна рецепта за хрупкавото тесто ,но ви давам свободата да замествате с ядки и аромати по ваш вкус.Може да добавяте фини овесени ядки ,натрошени орехи,лешници ,бадеми ....Бялото брашно може да замените с пълнозърнесто ,захарта да е бяла или кафява или заменена с мед.Единствено трябва да спазвате грамажите.Ароматите да са канела ,кардамон или настъргана портокалова или лимонова кора,но не прекалявайте ,нека води плодът .Както виждате вариациите са безброй ,резултатът един :неустоимо хрупка десерт.

Продуктите за тестените трохи:

150 г брашно

150 г овесени ядки

150 г кристална захар

150 г краве масло

щипка ,две сол/добавяйки я ,подсилвате сладостта на десерта/

аромат -ванилия,канела или настъргани корички,но тях добавете в плода.

Продукти за плодовата смес:

500-600 г плодове

2,3 суп.лъж. кафява захар или мед

Начин на приготвяне :

Плодове като ябълки ,круши ,праскова се обелват и нарязват на кубчета .Сините сливи също .Поръсват се с захар или мед и се запичат за около 10 минути.

Плодове като ягоди ,малини и боровинки не се пекат предварително .В този случай съм ги сложила след запичането на прасковите и сините сливи .

IMG_3008

Сухите съставки се смесват ,добавя се маслото.То може да бъде студено и да се действа с пръсти ,а от топлината им ,съставките се спояват и слепват в трохи.В този случай също с ръка се поръсват парченца с размера на грах върху плодовете .

IMG_3013

Може да се използва блендер ,но в този случай маслото трябва да е размекнато .Обърква се за кратко до получаването на пръскаща се смес . Оформя се малко калъпче във формата на салам, замразява се във фризер и после с ренде се настъргват трохи . Аз винаги го правя ръчно ,харесва ми начинът по който претривам през пръстите си маслото и сухата смес и се спояват трохи.

Така вече покрито със тази смес се изпича за 15-20 минути в предварително загрята до 180 градуса фурна.

IMG_3017

Горната част трябва да е бледо златиста на цвят и в ръбовете сместа да ври.

IMG_3055

Поднася се топло с топка сладолед или избита сметана.Единствено миризмата на изпечен пай може да се конкурира с аромата на този десерт.


IMG_3050

Аз съм пристрастена към тази лепкаво плодова смес с хрупкава коричка ,обожавам я и в студен вид за закуска .Сигурна съм ,че ще я заобичате и вие.

IMG_3046

 

 

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар