вторник, 23 септември 2014 г.

Тарт с зеленчуци

Има нещо великолепно в домашно изпеченият златист тарт . Еднакво изкушаващ през сезоните .....Хладно примамлив през зимата и лъчезарно свеж пролетта ,но най -обичам бляскавото му появяване през есента .Обожавам го във всичките му образи - от елегантно вегетариански до '' мъжествен ''-с яйца ,препържен бекон и много праз .Всичко наистина зависи от вашето въображение!

 

Продукти за тарта:

250 г брашно

1 каф.лъж.сол

125 г краве масло

1 яйце

Продукти за пълнежа:

1 бр.тиквичка

1 бр патладжан

2 бр.морков

2 бр яйца

100 г заквасена сметана

100 г рикота

70 г кашкавал

суха или прясна мащерка

сол на вкус

бял

Начин на проготвяне:

Смесете брашното със солта.Студеното и нарязано на кубчета масло претрийте в сухата смес до образуването на пясъчни трохи.1укнете яйцете и замесете тесто .Увийте в свежо фолио и оставете 30 мин. в хладилник.Измийте и нарежете зеленчуците на тънки слайсове.Това си е доста трудничко занимание ,така че защо просто не нарежете на кубчета зеленчуците .Така де защо заради тази сложност да се лишите от хрупкавата коричка и доста добър начин да използвате няколко пресни зеленчука . В края на краищата, истинските звезди тук са пресните зеленчуци и защо да не добавите и зелена чушка например и няколко чери доматчета .Разбъркайте яйцата ,сметана и рикотата.Добавете настърганият кашкавал и мащерката .Извадете тестото от хладилника и разточете лист по-голям от размерите на тарт формата.

Atalante AtalanteПрехвърлете го в намазаната с масло форма .Изрежете с помощта на точилка краищата . Надупчете дъното с вилица.Изсипете сместа и подредете нарязаните зеленчуци.Изпечете в предварително загрята до 180 градуса фурна за 30-40 минути или докато краищата му се зачервят .

Atalante

Извадете го от фурната и оставете поне 10 минути да престои.Сервирайте !

IMG_7789

 

 

 

 

 

 

2 коментара:

  1. моника георгиева25 септември 2014 г. в 12:37

    Казвала ли съм ти ,че това ми е любимата ти посуда..тази тавичка?Развихри ми въображението за пълнежи и след като Чолаков казва ,че ще вали утре,аз ще затопля къщата с аромати.Перфектно подредени зеленчуци,а и всеки резен изглежда като от друг тарт..Много ми хареса~!

    ОтговорИзтриване
  2. Мони,много ме зарадва :)Когато създавах сайта,желанието ми бе да вдъхновявам,защото всеки може да готви ,просто понякога е нужно някой да ти разпали искрицата на желанието.Слънчево развихряне в кухнята от мен.Представи си ,че всяко паднало листо е цвете и настъпва втора пролет и с усмивка прогони дъжда .А ти го можеш ,магьоснице ;)

    ОтговорИзтриване